Sunday, February 20, 2011

Bibit Kesayangan pergiiii ;'(

20/02/2011 : Bad day , sad day , crying day :(


Sebenarnya dah lama dah nak story pasal Bibit aku nih kat belog , tapiii tak sempat2 . Bila dea dah takda baru lah sempat story . hmm .




Haaa , perkenalkan ini lah dia rabbit kesayangn aku . :) dia lah penawar , dia lah teman , dia lah segalanya . aku gembira sangt , tersenyum bile setiap kalii tengok die . ehe . sebab dea sgt comel ok ! aku bagii dea nama Bibit . haa cute kn kn ? hekk3. <3>



Inilah rutin aku tiap2 petang , pas balik kerja jee , mesty trus pergi kat Bibit . kalo time kerja tak sabaaaa je nak balik nk tgk Bibit . aha . risau pn ade , takot ppe jadi kn . Sayangggg koyt !




See , comel laaaa kn , warne ye . ishh gewam sgt !! eh Bibit , ish . sukeee2 . :) okeyh , skang nie aku nak cite macam mane tragedi petang tadi berlaku . hmm , mase pagi2 dea okay je , bg makan sume , pastu aku kuar mkn jp , bila balik aku tgk dea tidur , pastu tgk lagii dea da bagun tapii tak bergerak , lembik gler , but still bernafas . aku dah risauu . :( aku trus search kat GOOGLE , mane klinik haiwan yang dekat . pastu aku p tgk Bibit lagii , dea mcm kejang2 , cm tarik uww , dea melawan saket ye tuu . time tuh kesiaan sgt tgk die , menitik2 air mata aku depan die , menangiss teresak2 ;'( tak tahan terlampauu sedih ! sebab akuuu dah syg Bibit sgt sgt . tak nak hilang dea . erm .




hurm , tak lama pastuh , aku trus bawak dea pegi Dr. Pet kat depan umah aku nih , time dlm kete dea ade lagii , bile bawak masuk jmpe doctor , cek2 , doc kate maaf tak dapat selamatkan dah . dea da takde :( doc cakap , die ade jangkitan virus dari rabit yang laen kat tempat aku beli Bibit dlu . sepatotnye kne bawk dea g clinic buat mcm medical checkup uw . boleh la hindar dari ape2 virus . erm , malang tak berbau knn . aku betol2 taktau . first time aku bela :( dea pergi tinggal kan aku jam 4 petang . aku tanam sendiri depan umah aku nie . sebak gelr time tuh , tgk die nak di kambus dengan tanah . :((


Bibit ; Awak tau kann kite sayang awk sgt sgt , awk lah kesayangn sy , teman sy , comel sy , manje sy, segala2nye lah . :) kte tak dpt jage Bibit dah , awk dah pergii tggl kn sya :( hayat awk tak panjang , kite redha . ppe pn , Bibit tetap kte syg, tak lupe smpai bile2 , even ade rabit lain,kte tak leh tgk tmpt teduh awk tuhh, hmm. . I LOVE YOU Bibit !.

p/s ; sorii la ea , akuh mmg cmni . biase lah bile kte syg somethng tuh , if tetbe takde mstu sad knn . cube la korg ade kucing , tiap2 ari bg mkn , jge sume , ade je die tiap ari , one day , suddenly dea takde . haaaa . cmne ase , bengkak2 mate haih , cmtu gk aku . hmm . kalau org yg sygkan pets msty tau . thnks pade yg paham . :)
sekian <3

2 comments:

EncikDekan said...

sian awk..sabar yeh..

i folo u..folo me back.

OhPutt3 said...

huhu , thnks au .
oryte , i do ! :)